war and war

«Hier tötete sich mit seinem Revolver der Held des Romans „Krieg und Krieg“ von Laszlo Krasznahorkai, Gyorgy Korin, der lange suchte und nicht fand, was er den Ausweg nennt.»

(εδώ αυτοκτόνησε με το περίστροφό του ο ήρωας του μυθιστορήματος «Πόλεμος και Πόλεμος» του Λάζλο Κραζναχόρκαϊ, Γκιόργκι Κόριν, ο οποίος αναζητούσε για καιρό δίχως να βρει, αυτό που ο ίδιος ονόμαζε: Έξοδο.).

http://warandwar.com/

László Krasznahorkai κέρδισε το βραβείο Booker 2015 για το μυθιστόρημά του ‘Πόλεμος και Πόλεμος’

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η aufheber λέει:

    Κάφκα όχι / όχι Κάφκα / οπωσδήποτε όχι / εγγύτερα στον Ντοστογιέφσκι / η περιπλάνηση βλέπεις / η περιπλάνηση που συνυφαίνεται με το νόημα / είναι το νόημα / αν και εδώ, αναζητά το νήμα που θα ανασυγκροτήσει ως νόημα ένα θραύσμα / το νόημα είναι μια προβολή / όχι Κάφκα / σίγουρα όχι / δεν είναι ζοφερός ο κόσμος του Κραζναχόρκαϊ / κάθε άλλο / δεν είναι κλειστοφοβικός ο κόσμος του / κάθε άλλο / δεν μεταμορφώνεται / ποτέ / και η Αμερική; / μόνον ως σύμπτωμα της Βαβέλ / Ντοστογιέφσκι / όχι / ίσως / αλλά και πάλι: οι αποστάσεις / μεγάλες / συχνά αγεφύρωτες / όχι: δεν θέλω να κατανοήσω μέσα από συγκρίσεις / είναι άσκοπες / μόνον ως πρωτοσέλιδα/ οπωσδήποτε ο Πόλεμος και ο Πόλεμος έχει ενδιαφέρον / ως τεχνική και ως ιστορία / παραμένουν όμως ορφανοί οι ήρωες / κι ο πιο σημαντικός από όλους: ο Μάστεμαν / αυτός που έγινε η παγκόσμια ιστορία του σύγχρονου κόσμου / ορφανός / ορφανοί και οι τέσσερις νομοθέτες / ορφανή και η ιστορία / και η Βαβέλ θα έπρεπε να έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερο / ίσως οργανικότερα / αν συνυφαινόταν με την αφήγηση και τα επίπεδά της και όχι απλά με το νόημα / και η αναλογία δύσκολη: Η Βαβέλ δεν αποπερατώθηκε ποτέ / η παγκόσμια ιστορία; / ίσως / ποιος ξέρει; / όχι Κάφκα / τα κείμενα μάς συναντούν / ειδάλλως: αν εμείς συναντήσουμε τα κείμενα κινδυνεύουμε να τα προσπεράσουμε / πώς η λογοτεχνία αλλάζει το βλέμμα / συμπτωματικά ή ασύγχρονα / άχρονα / Κάφκα; / άστοχες οι συγκρίσεις / μεγάλη λογοτεχνία; / δεν ξέρω / υποπτεύομαι όχι / αλλά και πάλι: κι ο Κάφκα παραμένει άγνωστος έως ότου πεθάνει / ίσως αυτό να είναι το μυστικό που κληροδοτεί ο 20ος αιώνας: η συνειδητή σιωπή / ακόμη και ως λέξεις: Σιωπή / Κάφκα; / ίσως / Σιωπή όμως όχι / αλλά δεν είμαστε πια στον 20ο αιώνα / ήταν /

    καλησπέρα καλησπέρα

    • Ο/Η aufheber λέει:

      το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ανάγνωσης του Πολέμου και Πολέμου ήταν μάλλον ο νους που περιπλανήθηκε σε συνδέσεις που δεν έγιναν ποτέ / με αυτήν την έννοια διανοίχτηκε η έννοια της δυνατότητας που είναι θεμελιώδης για την κατανόηση του παιχνιδιού, της γλώσσας άρα και της λογοτεχνίας /

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s